Al weer bijna op de helft... - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Thijs Keuben - WaarBenJij.nu Al weer bijna op de helft... - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Thijs Keuben - WaarBenJij.nu

Al weer bijna op de helft...

Door: Thijs Keuben

Blijf op de hoogte en volg Thijs

04 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Sorry sorry dat ik zo weinig van me laat horen. Het is nog steeds super druk en elke dag is wel volgepland! En ik zeg eerlijk: na elke dag werken, gaat mijn voorkeur soms ook wel uit naar een film kijken op de bank in plaats van een blog schrijven. Toch ga ik proberen jullie vaker op de hoogte te houden... Ik heb dat de vorige keer ook al gezegd, maar nu ECHT... hoop ik..

Mijn avontuur is al weer bijna op de helft. Dat betekent ook dat ik bijna mijn laatste werkdag bij Pizza Planet heb. Ik ga namelijk switchen van Food & Beverage naar Operations... Waar ik terecht kom is nog niet duidelijk, maar dat hoop ik zo snel mogelijk te weten te komen. (morgen?) Ik denk wel dat ik in Hollywood Studio's blijf. Aan de ene kant vind ik het erg jammer dat ik weg moet bij Pizza Planet, omdat ik nu weet hoe alles werkt en ik hier mijn plekje wel gevonden heb en ook mijn collega's zijn super leuk. We gaan vaak ook buiten werktijd leuke dingen met elkaar doen zoals uiteten. Dit zou ik wel gaan missen, maar ik ga gewoon proberen of ik af en toe nog een dienst van iemand over kan nemen en zo toch nog een beetje bij Pizza Planet kan werken. :) Aan de andere kant vind ik het ook wel weer leuk om iets anders te leren, al zie ik de training nog niet helemaal zitten, omdat het de vorige keer erg vermoeiend was. Maar ook dit komt wel weer goed.

Ook hier zijn de scholen in september weer begonnen. Dit betekent ook voor mij dat ik naar de Disney class moest. Ik heb 6 uur in de week les. 4 uur op maandag (creativity and inovation) en 2 uur op vrijdag (Disney Marketing). Nu zullen jullie denken: dat is ook niet veel uur per week... Maar ik kan jullie zeggen, het is meer dan genoeg als je bedenkt dat ik daarnaast ook nog 36 uur (soms 40, soms 50) moet werken per week.

Op mijn vrije dagen doe ik niet aan uitrusten, want je wilt natuurlijk ook dingen zien hier. Ik heb ondertussen bijna alle Disneyparken gezien. (alle parken wel meerdere keren). Ik ben naar Magic Kingdom geweest, Hollywood Studio's, Epcot en Animal Kingdom. Maar ook naar Tyfoon Lagoon. Dit is een waterpark. Erg leuk! Het enige Disney park die ik nog moet doen is Blizzard Beach. Dit is ook een waterpark, maar dan helemaal in sneeuw-thema. Hier ga ik waarschijnlijk aankomende maandag heen. Maar je weet het nooit hier, want niets is te plannen!...

Verder ben ik op één van mijn vrije dagen een dagje naar het stand geweest. Hier had ik echt naar uitgekeken, want dat is wel iets wat ik erg mis hier. Aangezien ik zelf geen auto heb hier, is het lastig om een dagje naar het strand te gaan, want Orlando ligt helaas niet aan het strand. Het strand waar ik heen ging, heeft de naam: Cocoa-beach. Het strand was erg rustig en de golven waren erg hoog... Zo hoog dat ik soms even kopje onder ging, maar super leuk!Daarnaast ben ik ook nog een dagje naar een American Football wedstrijd geweest. Ik snapte niets van de regels, maar de show eromheen is al een heel spektakel, dus ik vermaakte me wel. Leuke activiteiten dus!

Daarnaast is het bijna Halloween zoals jullie waarschijnlijk weten. Dit feest begint in Disney World alleen al in september. Want ze willen natuurlijk de gasten blijven lokken. In Magic Kingdom hebben ze op sommige dagen het speciale Halloween evenement: Mickeys Not So Scarry Halloween Party. Dit is een speciaal halloween-evenement voor alle leeftijden. Daarom is het ook niet echt eng. Ik ben naar dit evenement gegaan met nog twee andere Nederlanders. Wel hadden we de voorwaarde gesteld dat we verkleed moesten gaan, want dat hoort tenslotte bij Halloween en bijna alle gasten doen dit ook. Ik had bedacht dat ik als Peter Pan zou gaan, dit omdat veel van mijn collega's mij op Peter Pan vinden lijken, en mij zo ook geregeld noemen maar ook omdat ik toen ik 4 of 5 was op de basisschool ook Peter Pan was met Carnaval en Merel mijn tweelingzus was toen Tinkerbell, dus dit was ook een goede reden om het nog een keer te doen. Zodra je binnenkwam in het park zag je overal verkleedde mensen en hing er een leuke sfeer. Heel anders dan normaal gesproken. Niet dat er normaal geen leuke sfeer hangt maar toch. Het was anders. Door het hele park hingen grote Halloween lampions. Deze lampions gaven aan waar je kon 'trick and treaten'. Dit wil zeggen dat je overal snoep kon ophalen. Aan het einde van de avond verlieten we het park dan ook met een goed gevulde rugzak, en de snoep heb ik nog steeds niet helemaal op, dus hier kan ik nog wel even mee vooruit. Naast het trick and treaten waren er nog speciale optredens van de slechterikken uit de Disneyfilms en ook was er een speciale vuurwerk show en een speciale optocht. Deze waren beiden erg gaaf en erg verschillend dan de reguliere show en optocht. Wat erg grappig was, was dat veel mensen mij in het park ook 'Peter' noemde. Veel vonden dat ik er echt op leek... dus wie weet ooit... Ik heb echt van deze avond genoten en ik zou zo nog een keer gaan.

Wat ik ook nog heb gedaan, ik ben naar een dinershow gegaan. Dit is een soort van Revue show waar je na kunt kijken en tijdens de breaks krijg je eten voor geschoteld. Het was een erg leuke avond!

Ik vertel nu al deze dingen niet in de goede volgorde, maar ik vertel gewoon wat me te binnen schiet... :P

Gisteren ben ik naar de musical Sweeney Todd geweest. Ik had deze al een keer eerder gezien op mijn middelbare school, dus ik wist ongeveer een beetje wat ik kon verwachten: zware muziek met een langdradig ingewikkeld verhaal. Dit bleek nog steeds zo te zijn. In het begin moest ik erg inkomen, want ik kreeg de rode draad niet helemaal mee. Na ongeveer een kwartiertje zat ik in het verhaal en begon ik het steeds interessanter te vinden. Voor wie het verhaal van Sweeney Todd niet kent: Google is je vriend! :). Ik vond het decor erg goed gemaakt en ook waren de spelers goed gecast. Toch blijf ik erbij dat het niet helemaal mijn musical is, maar dat maakte de avond er niet minder om. Ik ben met Annelieke naar de musical gegaan, en we hebben erg gelachen en ons goed vermaakt! :)

Tussendoor ben ik ook nog met mijn huisgenootjes wezen bowlen. Het was niet helemaal mijn avond met bowlen, maar toch was het erg leuk. Ik ga mijn huisgenootjes dan ook erg missen als ik straks weer in Nederland ben. Maar goed, zover is het nog niet.

Nou dat was het weer voor nu! Ik hoop dat jullie me blijven schrijven. Bedankt voor alle kaartjes en foto's die ik al heb mogen ontvangen, maar er kan nog altijd meer bij op mijn prikbord. :D

Het adres is nog steeds:

Thijs Keuben
8137 Chatham Manor Blvd. Apt#3201
Orlando FL 32821

Toedels :)

  • 04 Oktober 2014 - 11:38

    Niek W:

    Hee Tiesken!! Wat leuk zeg allemaal.. ik zou zeggen, zodra je snoep op is, meteen weer gaan:)
    Ik vind het echt zooo stoer dat je dit allemaal doet!! En bij je volgende job komt het ook vast goed, nieuwe gezellige internationale mensen enzo.....:)
    Vet toevallig btw, ik ben gisteravond ook naar Sweeney Todd geweest, in Carré.. (en eerste deel bijna in slaap gevallen.. hihi).
    Heel veel plezier nog daar!!!!!!
    Dikke kus xxxxxXXXXxxxx

  • 04 Oktober 2014 - 14:15

    Diana Keuben:

    Hallo Thieske,
    Super leuk allemaal. Heb je al iets bedacht voor ons? Als wij bij je zijn? Ben benieuwd. XXXXXX DikkeKus

  • 04 Oktober 2014 - 18:00

    Susan:

    Ha Thijsje, als ik dit lees wat je allemaal al gedaan hebt, wordt ik spontaan moe. Lijkt wel of jouw energie nooit op is ;-) Maar kan me ook voorstellen dat je eigenlijk alles wel wilt meemaken, nu je daar in het verre Amerika bent. Groot gelijk hoor! Fijn dat binnenkort pappie en mammie over komen. Fijn om ze dan weer in het echt te zien en om ze lekker te kunnen knuffelen!!!! Geniet in ieder geval nog van deze prachtige tijd in Amerika.

    Liefs,
    tante Susan :-)

  • 04 Oktober 2014 - 20:12

    Mark:

    Je bent een druk baasje Thijs. Maar het klinkt allemaal erg leuk. Nog even en we zijn in Orlando. Tot snel!

  • 05 Oktober 2014 - 09:56

    Sil En Lianne:

    Hoi Thijs. hartstikke leuk om weer te lezen. Je hebt het volgens mij HEEL erg naar je zin, en kom je echt heel veel tijd te kort...

    Geniet nog maar lekker en heel veel plezier over 2 weken als de fam er is Gr en xx Sil en Lianne

  • 06 Oktober 2014 - 13:17

    Jos:

    Hoi Thijs

    leuk om ff weer bij te "kletsen". wat een druk leventje maar wel super leuk lijkt me.
    geniet ervan want voor je het weet zit je weer in ons kikkerlandje.
    groetjes en tot gauw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Orlando

Stage @ Disney World

juli 2014 - januari 2015

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2015

Atlanta & Afscheid

24 November 2014

Disney op zee!

30 Oktober 2014

Frozen & Familie!

04 Oktober 2014

Al weer bijna op de helft...

12 Augustus 2014

Een maand later
Thijs

Actief sinds 13 Maart 2011
Verslag gelezen: 406
Totaal aantal bezoekers 9548

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 07 Januari 2015

Stage @ Disney World

Landen bezocht: