Disney op zee! - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Thijs Keuben - WaarBenJij.nu Disney op zee! - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Thijs Keuben - WaarBenJij.nu

Disney op zee!

Door: Thijs Keuben

Blijf op de hoogte en volg Thijs

24 November 2014 | Bahama's, Nassau

Hoi allen!
Deze keer staat mijn blog in het teken van de Disney Dream Cruise Line. Ja ja je hoort het goed, afgelopen week ben ik op cruise geweest en het was écht genieten! De reis ging naar de Bahama's. Ik ben samen met Annelieke en Sandra geweest.
Hieronder een week overzicht:

17-11-14
Ik moest vroeg opstaan vandaag, want ik werd om 9 uur verwacht op Vista Way (één van de andere appartementencomplexen), want vanuit hier vertrokken we met de auto richting Port Canaveral. Toen we daar aankwamen, lag de boot al klaar voor ons. Het viel me meteen op dat de boot erg groot was, dus dit beloofde al veel goeds voor onze cruisetocht. Toen we eenmaal aan boord gingen, viel mijn mond open van verbazing. Wat is het hier groot en mooi! En hoeveel verdiepingen zijn er wel niet?... Omdat we niet gelijk onze kamer in mochten, besloten we om eerst even iets te gaan eten, al het eten en drinken was toch inclusief, dus waarom ook niet? Het eten was in de vorm van een lopen buffet en was erg uitgebreid, voor ieder wat wils! Nadat we genoeg eten naar binnen hadden gestopt voor de hele week, was het tijd om naar onze kamer te gaan. Deze hadden we zo gevonden en toen we de deur opende van de kamer, viel het ons niets tegen. We hadden zelfs een soort van balkonnetje met uitzicht op zee! Wauw. Toen we onze kamer hadden verkent, vonden we het tijd om op verkenning te gaan op de rest van het schip. We begonnen helemaal op de bovenste verdieping. Hier was een minigolf baan gevestigd, een tafeltennisbaan, tafelvoetbal een basketbalveld enzovoort... genoeg te doen dus al alleen maar op die verdieping! Daarna gingen we een verdieping omlaag. Hier was het zwembad voor de 18+ers en een hot tub. We kregen niet echt de kans om verder te kijken, want we moesten een veiligheidsoefening doen. Deze oefening is verplicht, voor het geval er een noodsituatie zich gaat voordoen. Na deze oefening gingen we naar de bioscoop, want jaaaa die was er ook. De film Malificent draaide en ik wilde deze nog altijd een keer zien, dus dat was helemaal mooi meegenomen. Echt genieten dus weer. Na afloop was het tijd voor ons eerste echte diner. We hadden voor aanvang van de cruise een pasje gekregen met een tijdstip en een tafelnummer. Elke avond hadden we tafelnummer 85 en aten we om 8:15 uur. Omdat we maar met 3 personen in onze groep waren, was het noodzakelijk dat we bij nog 3 andere personen aan de tafel werden ingedeeld. Dit waren 3 jongens, waar we later nog veel tijd mee hebben doorgebracht tijdens de cruise, super leuk dus. Het eten was super de luxe, maar toch vond ik niet alles even lekker. Maar goed je kunt niet alles hebben. Na het eten zijn Annelieke en ik nog het hele cruiseschip rondgelopen midden in de nacht. We hebben zelfs nog een potje tafelvoetbal gedaan midden in de nacht midden op zee. Wie kan dat nou nog meer zeggen?...

18-11-14
De volgende ochtend, kwamen we aan op de Bahama's, Nadat we heerlijk hadden geslapen in onze oh-zo zachte bedden (SERIEUS!), was het tijd voor het ontbijt! Opnieuw weer een heerlijk lopend buffetje, met alles erop en eraan. Nadat we rustig ontbeten hadden, was het tijd om de Bahama's op te gaan. Het eerste wat me opviel, was dat het me heel erg aan Suriname deed denken. Alle huizen lijken het beetje hetzelfde en ook de mensen reageren een beetje hetzelfde... Alles komt wel een keer... Ze rijden zelfs aan de linkerkant van de weg, net als in Suriname! Nadat we een paar souvenir winkeltjes in Nassau in waren geweest, vonden we het wel tijd voor het strand. Er was een strandje dicht in de buurt, maar volgens de inwoners, moesten we toch echt naar het andere strand aan de andere kant. Dit was weer een ander eilandje dan Nassau. Hiervoor moesten we eerst een grote brug over en dan nog een stukje rijden. Gelukkig hadden we een taxi ingeschakeld, want als we moesten lopen, was het nog best ver. Uiteindelijk op het strand, was het weer genieten geblazen. De zee was super helder en je kon echt letterlijk de bodem zien. Op het strand en in de zee hebben we ongeveer tot 4 uur doorgebracht. Toen besloten we om nog even het eilandje te verkennen. Helaas begon het toen super hard te regenen. En dan te bedenken dat het echt bijna nooit regent op de Bahama's. Ik vond het eerlijk gezegd niet zo erg. Nadat we nog wat souvenirtjes hadden gekocht, was het tijd om weer terug te keren naar de boot, waar we ons voor konden bereiden op weer een avondje genieten. Om 6:15 stond namelijk de theatershow 'Villains Tonight' op het programma. Inderdaad ze hadden daar ook een theater. Deze show was leuk, maar soms snapte ik niet alle Amerikaanse grapjes... Nadat deze show was afgelopen om 7:15, liepen we Knabbel & Babbel tegen het lijf. Hier zijn we gelijk maar even mee op de foto geweest. Om 8:15 was het weer tijd voor het diner. Dit keer zaten we in een ander restaurant dan de avond ervoor. Dit restaurant was meer kinderlijk en op alle muren van het restaurant hingen grote schermen, waarop ze de zee projecteerden. Ze leek het net of je onder water zat en dat je alle vissen kon zien zwemmen, erg leuk! Tijdens het eten hoorde we dat er de volgende dag een 5 kilometer run zou zijn op het Disney Castaway Cay eiland. Na het eten hebben we ons dan ook gelijk ingeschreven voor deze run en daarna zijn we nog even een rondje gaan lopen en kwamen we uiteindelijke bij de karaokebar uit. Ik heb nog even een liedje gezongen van Aladdin en daarna was het tijd om te gaan slapen, maar niet voordat we nog even een potje tafelvoetbal hadden gedaan, dit keer met Sandra erbij.

19-11-14
Deze dag stond in het teken van het Disney Castaway Cay Island. De run waarvoor we ons hadden opgegeven, ving aan om 8:15 in de morgen. Dit was dus redelijk vroeg, en vooral als je op vakantie bent. Ik had er zin in. Ik was benieuwd of ik nog een beetje snel kon rennen, aangezien ik al ongeveer 4 maanden niet echt meer heb hard gelopen. Zodra het startsein werd gegeven, was ik weg. Ik probeerde iedereen via de zijkant in te halen, om zo meer ruimte te creëren voor mezelf. Na een tijdje gelopen te hebben, viel mij op dat er maar 7 man, voor mij liepen. Dit betekende dat ik op de 8ste plek lag, van de ongeveer 150 man denk ik. Ik weet dat het geen wedstrijd was, maar het is toch leuk om te weten dat je het goed doet. Op een geven momentje begon ik wel een beetje te verzuren, maar de finish was al bijna in zicht. Zodra ik de finish zag, maakte ik nog even een eindsprint en vloog ik als het ware over de finish heen. Eindtijd: 26 minuten. Dit wil zeggen dat ik over 5 km, 26 minuten heb gedaan. :) We kregen zelfs nog een Mickey Medaille. Nadat ook Annelieke en Sandra binnenkwamen, namen we het treintje terug naar de boot om te ontbijten aangezien we dit nog niet gedaan hadden. Daarna hebben we heel even een dutje gedaan van ongeveer 2 uurtjes omdat we best wel moe waren en daarna waren we klaar om het eiland te verkennen. We hadden vernomen dat er ook hier weer gratis eten was op het eiland, er was namelijk een barbecue, dus daar gingen we maar even een kijkje nemen. Hier hebben we ook weer ons buikje rond gegeten. Na de barbecue zijn we op het eiland de merchandise-winkel ingedoken, hier hebben we nog een paar dingen ingeslagen. Omdat het niet zo mooi weer was, maar we toch wat van het eiland wilden zien, besloten we om fietsen te huren. Dit was best wel vreemd, omdat wij natuurlijk al voor 4 maanden niet meer hebben gefietst. We hebben het hele eiland over gefietst en hebben alles gezien. Ik vond dit zelf erg leuk, omdat ik echt zo'n vakantiegevoel kreeg. Na dit alles vonden we het tijd om weer terug te gaan naar het schip, waar een verrassing op ons wachtte. Er lagen piratenkapjes op het bed, aangezien het die avond het piratenthema was en er van iedereen verwacht werd, dat ze ook in piratenkostuum kwamen naar het diner, besloten wij om ons ook een beetje om te kleden in stijl. Na dit gedaan te hebben, was het tijd om met Piraat Mickey op de foto te gaan, maar ook Jack Sparrow. We hebben hem zelfs nog even snel een lesje Nederlands geleerd. Hij kan nu namelijk ik woord 'piraat' zeggen. Erg moeilijk inderdaad. Ook deze avond hadden we weer om 8:15 het diner en ook onze tafelgenoten, waren verkleed als piraat. Na het eten, was er buiten op het dek een vuurwerk show. Ook dit was weer erg mooi. Na de vuurwerkshow was er een soort van disco buiten op het dek. Dit vond ik super leuk, maar ook erg vreemd. Een disco midden op zee, en om je heen was het alleen maar donker, dus je zag verder ook helemaal geen andere boot op zee. Na dit feestje werd de film 'Pirates of the Carribian' op een groot scherm op het dek vertoond. Hier waren we toch echt te moe voor en we hielden het voor gezien.

20-11-14
Deze dag konden we lekker uitslapen, want we hadden geen verplichtingen. Deze vierde dag, zouden we de hele dag op de cruise blijven, want hij was alweer op weg op de terugweg. Dit vond ik helemaal niet erg, want er was natuurlijk nog genoeg te doen op de cruise, wat we nog niet hadden gedaan. Er was namelijk nog een zwembad op het schip waar we nog niet in waren geweest en de hot tub en niet te vergeten, er was ook nog een glijbaan. Hier hebben we ons wel de hele dag mee vermaakt. In de avond was het weer tijd voor een show. Deze Disney show stond in het teken van 'durf te dromen'. Bijna alle Disney-sprookjes kwamen in deze show voorbij inclusief de liedjes. Mooie show vond ik het!. Na de show was het weer tijd om te eten (ja er werd veel gegeten op de cruise) en na het eten, gingen we naar de film 'Big Hero 6'. Deze film is twee weken geleden uitgekomen en is de nieuwste Disney film op dit moment. Hij is ook nog niet in Nederland te zien. Ik vond deze film erg mooi en is zeker een aanrader! Waar de film overgaat, ga ik niet vertellen, dat moeten jullie zelf maar even opzoeken. Het was niet een typisch Disney-film, maar dat is ook wel weer een keer leuk voor een keertje. Nadat de film afgelopen was, zijn we naar het dek geweest en hebben hier nog heel lang gezeten tot in de late uurtjes.

21-11-14
Helaas is er ook een dag van afscheid nemen. De wekker stond om half 8. We hadden nog 1 keer ontbijt en dan was het alweer over. Ik vond het echt een superleuke ervaring op zo'n cruise en ik ga het zeker in de toekomst nog een keer ondernemen. Ik ben blij dat ik het gedaan heb! Ik zou zo weer teruggaan.

Nou dat was het voor nou... de volgende blog zien jullie wel weer verschijnen... Nog 6 weken te gaan en dan ben ik weer terug in Nederland... Ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden.

Groetjes!

P.S. Super bedankt voor al jullie leuke kaartjes! Erg leuk allemaal!

  • 24 November 2014 - 09:18

    Tim:

    Hahaha, op een cruise en dan uitzicht op zee hebben vanaf je balkon. Kan ook niet echt anders hè? :P

  • 24 November 2014 - 16:52

    Mark:

    Het houd niet op dat geweldige avontuur van je. Dat wordt afkicken over zes weken. Maar voorlopig is het nog lang niet zover. Maak er nog een paar spannende weken van en genieten natuurlijk. Zorg wel voor voldoende foto's, de verhalen hoor ik dan wel van jezelf.
    Xxx

  • 25 November 2014 - 02:27

    Rens:

    levensgenieter! da wordt weer afzien hier in tillie gek!

  • 25 November 2014 - 11:41

    Bernadette Stark:

    Hoi Thijs!
    wat leuk om je verhalen te lezen! En wat een leuke dingen doe je daar! Geniet er van!
    xx bernadette

  • 25 November 2014 - 12:28

    Marieke:

    Wauw!! Wat gaaf zeg!! Ik ben er ontroerd van, ben zo trots op je en ik gun het je zo!
    Echt geweldig!! Lekker genieten!!

    Maaree.. een 18+ zwembad.. wat houdt dat in ? ;P Hahahah!

  • 28 November 2014 - 18:51

    Diana Keuben:

    Wat een mooi avontuur weer. Ik had nu (vrijdag 28 nov) pas tijd om het te lezen en dat heb ik met heel veel plezier gedaan. Mooi MAN!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bahama's, Nassau

Stage @ Disney World

juli 2014 - januari 2015

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2015

Atlanta & Afscheid

24 November 2014

Disney op zee!

30 Oktober 2014

Frozen & Familie!

04 Oktober 2014

Al weer bijna op de helft...

12 Augustus 2014

Een maand later
Thijs

Actief sinds 13 Maart 2011
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 9545

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 07 Januari 2015

Stage @ Disney World

Landen bezocht: