Frozen & Familie! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Thijs Keuben - WaarBenJij.nu Frozen & Familie! - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Thijs Keuben - WaarBenJij.nu

Frozen & Familie!

Door: Thijs Keuben

Blijf op de hoogte en volg Thijs

30 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Orlando

Hoi allemaal, daar ben ik weer!

De laatste keer dat ik een stukje schreef, vertelde ik jullie dat het bijna mijn laatste dag bij Pizza Planet was en dat ik snel overgeplaatst zou worden na een andere locatie. Deze locatie is geworden... The Frozen Sing-A-Long! Dit is een theatershow in Hollywood Studios met alle liedjes van de film. Ik heb deze film al meerdere malen gezien en ken alle liedjes dan ook letterlijk uit mijn hoofd. Een perfecte locatie voor mij dus! Nu ik hier alweer een aantal weken werk, merk ik dat het werk erg verschillend is met het werk in Pizza Planet. Dit omdat je bij Food & Beverage (bijna) nooit stil staat. Je bent altijd in beweging. In tegenstelling tot Pizza Planet, sta ik bij de Frozen Sing-A-Long erg lang stil op één plek. In het begin vond ik dat lastig, omdat ik al snel last van mijn rug krijg. Dit gaat nu beter! Ik vind het een erg leuke werklocatie en ook de collega's zijn leuk. Wat ik zoal doe op een werkdag? Ik wijs de mensen de weg, ik breng ze naar hun stoel in het theater, ik scan de fast passes. Dit zijn 'pasjes' waardoor de mensen sneller in de 'attractie' kunnen en dus minder lang hoeven te wachten. Deze pasjes kunnen ze bij binnenkomst activeren. Daarnaast hoor ik alle Frozen liedjes 10 keer op een dag! Erg leuk dus...:P

Naast deze overplaatsing naar Frozen, was er nog meer leuk nieuws! Mijn familie is langs gekomen in Orlando. Het weerzien was erg leuk. We hadden een vol programma voor de week en we hebben ons geen moment verveeld. Hieronder een korte samenvatting:

16-10-14
Op deze dag kwam mijn familie (en Gedo:P) aan in Orlando. Ik moest deze dag werken, dus ik was niet in staat om ze van het vliegveld te halen. Ze hadden zelf een auto gehuurd, dus dat ging helemaal goed komen. Nadat ik klaar was met werken, kwamen moeders, Gedo, & Merel mij ophalen bij mijn appartement. Dit was erg leuk! We hebben even wat boodschapjes gedaan en zijn toen naar het appartement gegaan waar de rest verbleef. Iedereen was erg moe van de vlucht en we hebben het dan ook niet laat gemaakt.

17-10-14
De dag erna zijn we naar de Flea Market gegaan. Dit kun je zien als een soort vlooienmarkt. De Flea Market was gevestigd in verschillende loodsen. Ze hadden loods A, B, C & D. In deze loodsen verkochten ze echt verschrikkelijk veel (lelijke) spullen. We hebben dan ook niet veel gekocht, met uitzondering van een super mooi shirt voor onze tante... He Max, Merel & Gedo?

18-10-14
Deze dag zijn we op een Airboat gegaan. Deze boten ken je wel van die Amerikaanse films. Een airboat is klein en vliegt als het ware over het water. Doordat er geen motor onderwater is, kan de boot op plaatsten komen waar je normaal niet met een boot kan komen. We gingen dieren spotten... Ons uiterste doel was het vinden van kaaimannen. Helaas was het te warm voor de kaaimannen, dus die hebben zich niet laten zien. Al met al was het wel een leuke boottocht en vond het ik erg gaaf om een keer gedaan te hebben.

19-10-14
Vandaag zijn de kids... Merel, Max, Gedo en ik naar twee Disney parken geweest. We begonnen met Animal Kingdom. Het eerste wat we daar bezochten was de show van The Lion King. Ik had deze show al vaker gezien, maar hij blijft mooi. Iedereen was dan ook onder de indruk. Daarna zijn we in alle attracties gegaan. Het was niet erg druk dus we hoefden dan ook niet lang te wachten bij de attracties. Nadat we alles gedaan hadden in Animal Kingdom gingen we naar Epcot om te eten en te kijken naar de andere attracties. Iedereen was erg moe van de dag, dus we hebben het niet al te laat gemaakt.

20-10-14
Vandaag stond er een dagje strand op het programma. Het was erg mooi weer en er was geen regen voorspeld. Mooi meegenomen dus! Toen we aankwamen op het strand, namen we gelijk een duik in de zee. Wonder boven wonder was zelfs vaders in zee. Dit had ik nog nooit gezien; historisch moment. :P We hebben een erg leuke dag gehad op het strand, behalve dan dat ik gebeten werd door een kwal. Geluk was ik er snel bij, dus het was ook zo weer opgelost.

21-10-14
Vandaag moest ik gewoon werken, dus mijn familie had ook even vrije tijd om iets voor zichzelf te doen. Wel had ik om 9 uur in de avond gereserveerd bij Down Town Disney om daar uit eten te gaan. Ik had gereserveerd bij een Ierse Pub die daar gevestigd zit. Ik was hier al eens eerder geweest met een verjaardag van één van de Nederlanders. Tijdens het eten was er live muziek en waren er mensen die aan het dansen waren. Het leek op een soort van river dancing. Mijn familie vond het erg leuk!

22-10-14
Ook vandaag moest ik gewoon weer werken. Wel ben ik voordat mijn shift begon, nog met Merel, Max & Gedo naar Magic Kingdom geweest. Dit is 'hét' park. Nadat ik met hen in de Space Mountain was geweest, heb ik de bus gepakt naar Hollywood Studios om daar te gaan werken en heb ik de rest losgelaten in Magic Kingdom om zichzelf daar een dagje te vermaken. Ik heb gehoord dat ze het erg naar hun zin hebben gehad... :)

23-10-14
Ook op deze donderdag moest ik gewoon werken. Gelukkig had ik niet zo'n lange shift, dus was ik in de gelegenheid om in de avond nog iets gezamenlijk te doen met mijn familie. We gingen naar Old Town. Dit is een stadje (?) dichtbij Kissimmee waar mijn familie verbleef. Old Town zag er erg gezellig uit en bestond uit vele kroegen en kleine winkeltjes. Toen we een beetje rond aan het dwalen waren, besloten we om een kroegje in te gaan. Dit bleek een karaokebar te zien. Na wat gezang (vals!!) aan te hebben gehoord van nieuwe sterren in de dop, besloten Max en Gedo dat het tijd was dat ze een liedje ter gehore gingen brengen. Het was het liedje 'Hey Jude' van The Beatles. Al met al was het een geslaagd optreden en daarna vonden we het genoeg geweest en zijn we vertrokken.

24-10-14
Vandaag stond in het teken van Disney's Hollywood Studios. Omdat mijn familie wilde zien waar ik werkten, zijn we op de laatste dag naar 'mijn' park geweest. Het was nog een heel gedoe om met zijn allen het park in te komen, maar uiteindelijk is het gelukt. We hebben verschillende attracties in dit park gedaan en verschillende shows gezien. Natuurlijk hebben we ook een hapje gegeten bij Pizza Planet en zijn we een kijkje gaan nemen bij de Frozen Sing-A-Long. Echt genieten! Als afsluiter van de dag (en van de week) zijn we naar Fantasmic geweest. Dit is een show met vuurwerk, projectie en allerlei Disney-karakters. Mijn familie vond de show helemaal geweldig en het was dan ook een goede manier om afscheid te nemen.

Familie bedankt voor jullie komst en ik zie jullie snel weer! :)

  • 30 Oktober 2014 - 09:00

    Mark:

    Thijs het was een geweldige leuke week. Je heb het allemasl prima geregeld. Nog een dikke twee maanden en dan ben je weer in ons koude kikkerlandje. Zal wel wennen zijn voor jou!

  • 30 Oktober 2014 - 09:05

    Diana Keuben:

    Een mooi verslag thijs. Leuk geschreven.

  • 30 Oktober 2014 - 10:23

    Elaine:

    Dat klinkt als een leuke week Thijs!

  • 30 Oktober 2014 - 19:48

    Niek:

    Aaaaah, Thijs, zo leuk om over je te lezen!!!!!:) Have fun de komende tijd;) xxx

  • 05 November 2014 - 10:10

    Marieke:

    Wat mooi schatje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Orlando

Stage @ Disney World

juli 2014 - januari 2015

Recente Reisverslagen:

26 Januari 2015

Atlanta & Afscheid

24 November 2014

Disney op zee!

30 Oktober 2014

Frozen & Familie!

04 Oktober 2014

Al weer bijna op de helft...

12 Augustus 2014

Een maand later
Thijs

Actief sinds 13 Maart 2011
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 9544

Voorgaande reizen:

14 Juli 2014 - 07 Januari 2015

Stage @ Disney World

Landen bezocht: